Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej

Świadczenie usług opiekuńczych dla osób z terenu Gminy Sucha Beskidzka

Sucha Beskidzka, 15.12.2021 r.

MOPS.271.53.2021

ZAPYTANIE OFERTOWE

Na realizację zamówienia pn.: Świadczenie usług opiekuńczych dla osób z terenu Gminy Sucha Beskidzka.

 

ZAMAWIAJĄCY

  Gmina Sucha Beskidzka, w imieniu której działa

  Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej

  reprezentowany przez Kierownika MOPS – Panią Joannę Wilgierz

 

  Siedziba Zamawiającego: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka

  Tel./fax: 33 874 22 43

  e-mail: mops@sucha-beskidzka.pl

 

Zamawiający przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) oraz na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130.000,00 zł netto.

 

I.Opis przedmiotu Zamówienia:

 

Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

85312000-9 Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

 

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych dla osób z terenu Gminy Sucha Beskidzka, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy osób drugich, a są jej pozbawione.

 

Przez usługi opiekuńcze rozumie się, w zależności od potrzeb, świadczenie usług w zakresie:

  1. pielęgnacji podopiecznego zalecanej przez lekarza (m.in. podawanie leków, okłady, nacieranie, zapobieganie w powstawaniu odleżyn i odparzeń),
  2. pomocy w zaspokajaniu codziennych podstawowych potrzeb życiowych podopiecznego,
  3. podstawowej opieki higieniczno-sanitarnej nad podopiecznym,
  4. pomocy w utrzymaniu więzi podopiecznego ze środowiskiem, zapewnieniu kontaktów podopiecznego z otoczeniem,
  5. przygotowywania posiłków dla podopiecznego,
  6. dokonywania zakupów artykułów spożywczych i przemysłowych,
  7. załatwiania spraw osobistych podopiecznego za jego zgodą (np. pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacanie rachunków, zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept),
  8. utrzymywanie w czystości pomieszczeń użytkowanych przez podopiecznego,
  9. inne czynności wynikające z potrzeb stwierdzonych w środowisku podopiecznego.

 

Szacunkowa liczba osób objętych usługami opiekuńczymi wynosi – 5.

Szacunkowa ilość godzin usług opiekuńczych miesięcznie dla 1 osoby wynosi – 12.

W trakcie realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości osób. Usługi opiekuńcze świadczone będą w dni powszednie w godzinach ustalonych z podopiecznym i pracownikiem socjalnym, w miejscu zamieszkania osoby, której świadczenie w formie usług opiekuńczych zostało przyznane.

Rzeczywista liczba godzin świadczenia usług opiekuńczych uzależniona będzie od potrzeb Zamawiającego.

 

W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do ewidencji ilości świadczonych godzin usług opiekuńczych. Ewidencje godzin wraz z podpisem podopiecznego, będą co miesiąc stanowiły załącznik do faktury wystawionej przez Wykonawcę.

 

Warunki wykonania zamówienia:

  1. Termin wykonania zamówienia od dnia 01 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.

b) Warunki płatności: płatne przelewem na konto w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury/rachunku wystawionej po upływie każdego miesiąca.

 

  1. Opis warunków udziału w postępowaniu:
  1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału 
    w postępowaniu dotyczące:
  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – oświadczenie wg załącznika nr 2;
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia – oświadczenie wg załącznika nr 2,
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym – oświadczenie wg załącznika nr 2;
  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej – oświadczenie wg załącznika nr 2;
  5. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – oświadczenie wg załącznika nr 2;

Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonego oświadczenia (wg załącznika nr 2) wg formuły „spełnia / nie spełnia”. Wykonawca, który nie wykaże spełniania ww. warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.

  1. Wykaz oświadczeń/dokumentów, które należy złożyć przez Wykonawcę:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia:

  1. oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru ustalonego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego
  2. oświadczenia RODO (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego).

II.Zmiana umowy:

Przewiduje się następujące istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna jeżeli:

  1. w trakcie obowiązywania niniejszej umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,
  2. zmiany jednostkowej ceny brutto oraz całkowitego wynagrodzenia brutto przewidzianego dla Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających wskazaną zmianę, gdy będzie ona korzystna dla Zamawiającego,
  3. zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy,
  4. zmiana leży w interesie Zamawiającego.

 

III.Odrzucenie oferty:

Zamawiający odrzuci ofertę, która:

  1. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
  2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
  3. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
  4. została złożona po terminie,
  5. jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.

 

W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty.

 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez wyboru oferty.

 

IV.Termin związania ofertą:

Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, na oznaczony okres.

 

V.Opis kryteriów oceny ofert:

Kryterium wyboru oferty: cena – 100%

 

            Cmin

Pc = -------------- x  100 % przy czym 1% = 1 pkt

             Cn

 

Gdzie:

  • Cmin – najniższa cena brutto za godzinę wykonania zamówienia spośród wszystkich ocenianych ofert.
  • Cn - cena brutto za godzinę wykonania zamówienia zaproponowana przez Wykonawcę, którego oferta jest badana.
  • Pc - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”.

 

VI.Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

Ofertę można złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego – Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, (w pokoju nr 13, parter) w godzinach pracy Zamawiającego lub przesłać pocztą elektroniczną (jako skany podpisanych dokumentów) na adres mops@sucha-beskidzka.pl, w terminie do 23.12.2021 r. do godz. 17.00, co oznacza, że z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.

Złożone oferty zarówno podlegające ocenie jak i odrzucone lub złożone po terminie nie będą zwracane.

Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.

Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument (dokumenty) potwierdzający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile nie wynikają one z ogólnie dostępnych źródeł (KRS, CEIDG).

 

VII.Klauzula o ochronie danych osobowych:

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, z siedzibą: 34-200 Sucha Beskidzka,
    ul. Mickiewicza 19, tel. 338742243.
  2. inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy w Suchej Beskidzkiej jest Pan Zbigniew Maryon, z którym można kontaktować się pod adresem elektronicznym: iod@sucha-beskidzka.pl;
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z zawarciem i realizacją ww. umowy w sprawie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30 000 euro,
  4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione ie przepisów prawa lub umowy powierzenia danych osobowych; 
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim   je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa (np. przepisów dot. archiwizacji dokumentów);
  6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  7. Przysługuje Pani/Panu:
    • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
    • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
    • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
    • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  8. Nie przysługuje Pani/Panu:
    • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
    • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

VIII.Dodatkowe informacje:

Dodatkowych informacji udziela Kierownik MOPS Joanna Wilgierz pod numerem telefonu 33 874 95 24 oraz adresem email: mops@sucha-beskidzka.pl

IX.Załączniki:

  1. Wzór formularza ofertowego
  2. Oświadczenie Wykonawcy
  3. Oświadczenie RODO

 

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny