Projekt „Nowe horyzonty”. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020.
Sucha Beskidzka, 28.10.2019 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonanie zadania pn. Organizacja i przeprowadzenie kursu komputerowego ECDL e-Citizen (w wersji polskiej e-Obywatel) wraz z egzaminem certyfikującym dla uczestników projektu „Nowe horyzonty”, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020.
ZAMAWIAJĄCY:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Suchej Beskidzkiej
ul. Mickiewicza 19
34-200 Sucha Beskidzka
I. Opis przedmiotu zamówienia:
Kod wspólnego przedmiotu Zamówienia (CPV):
80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego.
Przewidziana ilość osób, która weźmie udział w kursie : 5.
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu komputerowego ECDL e-Citizen (w wersji polskiej e-Obywatel) wraz z egzaminem certyfikującym dla 5 uczestników projektu „Nowe horyzonty” realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020. Celem zajęć jest nabycie podstawowych umiejętności z zakresu obsługi komputera, które umożliwią uczestnikom/czkom uzyskanie Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych ECDL e-Citizen (e-Obywatel).
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze: 60 godzin dydaktycznych (1 godz. dydaktyczna = 45 min.) po maksymalnie 6 godzin jednorazowo.
1) W podanym wymiarze przeprowadzony zostanie kurs (część teoretyczna i praktyczna).
2) Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do czwartku (tj. z wyłączeniem piątków, sobót, niedziel i dni świątecznych) w przedziale godzinowym od 8:00 do 18:00 po maksymalnie 6 godzin jednorazowo. Po każdych 2 godz. dydaktycznych zajęć zapewnia się 15 min. przerwy.
3) W trakcie przerwy Wykonawca zapewni dla każdego uczestnika/czki drobny poczęstunek, na którego składać się będzie: kawa, herbata, cukier, mleczko, cytryna, drobne słone lub słodkie przekąski typu paluszki lub kruche ciastka lub owoce.
Program kursu musi obejmować zagadnienia, których znajomość jest wymagana do uzyskania certyfikatu ECDL e-Citizen (obowiązujący zakres materiału niezbędny do opanowania przed przystąpieniem do egzaminu znajduje się w Syllabusie v. 1.0 ECDL e-Citizen dostępnym na stronie www.ecdl.pl).
Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany jest do:
A) Realizacji szkolenia, w tym:
1) przygotowania programu szkoleń,
2) przeprowadzenie egzaminu wstępnego z wiedzy komputerowej,
3) przygotowania raportu poszkoleniowego ok. 20 stron zawierającego skrótowy opis programu szkolenia, uzyskanych rezultatów (różnica pomiędzy egzaminem wstępnym oraz egzaminem końcowym) ogółem oraz dla każdego uczestnika,
4) przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego końcowego,
5) informowania Zamawiającego o przebiegu realizacji kursu komputerowego i obecności uczestników,
6) przeprowadzenia ankiet ewaluacyjnych,
7) wystawienie certyfikatu potwierdzającego udział w kursie.
8) Prowadzenie dokumentacji z realizowanego szkolenia: karta realizacji szkolenia (lista obecności), protokół z przebiegu realizowanego szkolenia. Wzory dokumentów obowiązujące Wykonawcę będą stanowiły załączniki do umowy związanej z realizacją świadczonej usługi.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się zapewnić: materiały dydaktyczne – książkę, skrypt lub opracowanie własne osób prowadzących zajęcia będące w posiadaniu Wykonawcy w formie papierowej - nienaruszające praw autorskich osób trzecich. Powyższe materiały powinny być adekwatne do treści kursu oraz dobre jakościowo i należy je przekazać każdemu Uczestnikowi szkolenia w pierwszym dniu szkolenia, które przechodzą na własność Uczestników w trakcie i po zakończeniu szkolenia. Odbiór materiałów szkoleniowych zostanie potwierdzony pisemnie przez każdego Uczestnika szkolenia. Wszystkie powyższe wymogi winne zostać zrealizowane i zapewnione w ramach kwoty jednostkowej brutto podanej w ofercie.
B) Przeprowadzenie egzaminów ECDL e-Citizen.
W ramach zlecenia wymaga się, aby każdy uczestnik otrzymał Certyfikat ECDL e-Citizen (w wersji polskiej e-Obywatel). W przypadku nie zdania przez uczestnika egzaminu Wykonawca zobowiązany będzie do podjęcia działań naprawczych oraz zapewnienia egzaminu poprawkowego ECDL e-Citizen na własny koszt i ryzyko.
Egzaminy ECDL e-Citizen przeprowadzone będą przez jednostkę posiadają akredytację Centrum Egzaminacyjnego ECDL przez egzaminatorów ECDL.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Miejsce realizacji:
1. Zamawiający wymaga, aby szkolenia oraz egzaminy realizowane były na terenie Suchej Beskidzkiej a Wykonawca zapewnił sale i sprzęt do prowadzenia zajęć komputerowych.
2. Każdy/a uczestnik/czka na czas trwania kursu i egzaminu (w tym egzaminu poprawkowego) powinien/nna mieć zapewnione indywidualne, w pełni wyposażone stanowisko komputerowe spełniające wymagania do przeprowadzenia egzaminu ECDL e-Citizen.
3. Zajęcia muszą odbywać się w pomieszczeniach dostosowanych do prowadzenia zajęć i odpowiednio w tym celu wyposażonych, tj.: w pomieszczeniach posiadających odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne i jakościowe, z odpowiednim oświetleniem sztucznym oraz dostępem do naturalnego światła słonecznego. Sala szkoleniowa musi być przystosowana do wielkości grupy i rodzaju zajęć. Musi być wyposażona w sprzęt umożliwiający pracę każdemu/ej uczestnikowi/czce przy jednym stanowisku komputerowym.
Termin realizacji:
Realizacja szkolenia od dnia podpisania umowy do 06.12.2019 r.
Przeprowadzenie egzaminu certyfikującego ECDL e-Citizen oraz przekazanie certyfikatów do 31.12.2019 r.
Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie ustalony z Wykonawcą po podpisaniu umowy.
Dodatkowe informacje:
1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy złożą ważną i nie podlegającą odrzuceniu ofertę, sporządzoną zgodnie z załączonym formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, zgodną z określonym przedmiotem zamówienia.
2. Wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn liczby faktycznie zrealizowanych godzin szkoleniowych oraz podanej w ofercie ceny jednostkowej brutto za 1 godzinę szkoleniową oraz wynagrodzenie za przeprowadzenie egzaminów ECDL e-Citizen stanowiące iloczyn liczby osób, które podejdą do egzaminu i uzyskają certyfikat ECDL e-Citizen (e-Obywatel) i podanej w ofercie ceny za przeegzaminowanie jednej osoby.
3. Niezależnym od stron umowy warunkiem przekazania środków z tytułu prawidłowego wykonania umowy jest dostępność środków na rachunku bankowym Zamawiającego, uzależniona od transferów z Instytucji Pośredniczącej. Wykonawca wyraża zgodę na przesunięcie terminu zapłaty wynagrodzenia w przypadku opóźnień w przekazywaniu transz dofinansowania przez Instytucję Pośredniczącą.
4. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z Regulaminem Konkursu 9.1.1. RPO WM, wnioskiem o dofinansowanie projektu, indywidualną ścieżka wsparcia każdego z uczestników oraz innymi wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów dofinansowanych ze środków EFS, w szczególności Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020.
W szczególności wymaga się, aby osoba wykonująca zadanie spełniała następujące warunki:
- obciążenie wynikające z wykonywania usług w ramach niniejszego zapytania nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie;
- łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i EFS oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych wykonawcy i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie;
- w związku ze świadczeniem usług w ramach projektu "Nowe horyzonty" nie zachodzi konflikt interesów i podwójne finansowanie;
- nie była zatrudniona jednocześnie w instytucji uczestniczącej w realizacji RPO WM na podstawie stosunku pracy, chyba że nie zachodzi konflikt interesów lub podwójne finansowanie.
II. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w tym zakresie.
III. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy:
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w tym zakresie.
IV. Zmiana umowy:
Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna jeżeli:
1) w trakcie obowiązywania niniejszej umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,
2) zmiany jednostkowej ceny brutto oraz całkowitego wynagrodzenia brutto przewidzianego dla Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających wskazaną zmianę, gdy będzie ona korzystna dla Zamawiającego,
3) polega na zmianie końcowego terminu realizacji umowy w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, powodujących, iż dochowanie określonych terminów jest niemożliwe lub znacznie utrudnione);
5) zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy.
V. Odrzucenie oferty:
Zamawiający odrzuci ofertę, która:
a) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
b) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
c) została złożona po terminie,
d) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.
W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty.
VI. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą kryteria:
1. Cena brutto – 80 pkt. Przez cenę brutto rozumie się cenę (z podatkiem VAT), a w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej koszt całkowity ponoszony przez Zamawiającego z tytułu realizacji usługi zawierający również wszelkie należności z tytułu podatków i składek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zarówno po stronie Zamawiającego, jak i Wykonawcy -tzw. „brutto-brutto”.
W ramach kryterium „Cena brutto” Zamawiający przyzna pkt według następującego wzoru:
Cmin
Pc = -------------- x 80 pkt
Cn
Pc - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”;
Cmin - najniższa cena brutto za wykonanie całości zamówienia spośród złożonych ofert;
Cn - cena brutto za wykonanie całości zamówienia zaproponowana przez Wykonawcę.
2. Uprawnienia trenera prowadzącego szkolenie – 20 pkt.
Punkty w kryterium zostaną przyznane na podstawie informacji (oświadczenia wykonawcy w pkt. 5 formularza oferty) i dokumentów zawartych w ofercie. Ilość punktów możliwa do uzyskania w ramach kryterium wynosi: 20.
Zamawiający przyzna ocenianej ofercie 20 pkt., jeżeli wykonawca wykaże (tj. załączy do oferty kserokopię stosownego dokumentu), że trener wskazany w ofercie posiada uprawnienia (certyfikat) egzaminatora ECDL. Niewykazanie przez wykonawcę, że trener wskazany w ofercie posiada uprawnienia (certyfikat) egzaminatora ECDL, spowoduje przyznanie ofercie 0 pkt. Zamawiający zwraca uwagę, że dokument potwierdzający uprawnienia trenera nie podlega uzupełnieniu po terminie składania ofert. Niezałączenie do oferty ww. dokumentu spowoduje przyznanie przez Zmawiającego 0,00 pkt. w ramach tego kryterium.
Maksymalna liczba punktów w ramach ww. kryteriów wynosi 100,00. Uzyskana liczba punktów (łączna oraz w ramach ww. kryteriów) zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów, która zostanie obliczona jako suma punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
VII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
Ofertę można złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego – Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, (w pokoju nr 6, parter) w godzinach pracy Zamawiającego lub przesłać pocztą elektroniczną (jako skany podpisanych dokumentów) na adres mops.efs@sucha-beskidzka.pl, w terminie do 04.11.2019 r. do godz. 15.30, co oznacza, że z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona składającemu ją Wykonawcy. Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy.
VIII. Klauzula o ochronie danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, z siedzibą: 34-200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, tel. 338742243.
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy w Suchej Beskidzkiej jest Pan Zbigniew Maryon, z którym można kontaktować się pod adresem elektronicznym: iod@sucha-beskidzka.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z zawarciem i realizacją ww. umowy w sprawie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30 000 euro,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia danych osobowych;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa (np. przepisów dot. archiwizacji dokumentów);
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Przysługuje Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
IX. Dodatkowe informacje:
Dodatkowych informacji udziela Katarzyna Jędrzejak pod numerem telefonu 515 927 358 oraz adresem email: mops.efs@sucha-beskidzka.pl
p.o. Kierownika
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Suchej Beskidzkiej
(-) Władysława Młynarczyk