Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej

Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w Gminie Sucha Beskidzka w ramach programu "Opieka wytchnieniowa - edycja 2022"

Sucha Beskidzka, 17.02.2022 r.

MOPS.271.13.2022

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

Na realizację zamówienia pn.: świadczenie usług opieki wytchnieniowej w Gminie Sucha Beskidzka w ramach programu „Opieka wytchnieniowa – edycja 2022”

ZAMAWIAJĄCY

    Gmina Sucha Beskidzka, w imieniu której działa

    Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej

    reprezentowany przez Kierownika MOPS – Panią Joannę Wilgierz

 

    Siedziba Zamawiającego: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka

    Tel./fax: 33 874 22 43

    e-mail: mops@sucha-beskidzka.pl

 

Zamawiający przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) oraz na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130.000,00 zł netto.

 

I.Opis przedmiotu Zamówienia:

Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

85311200-8 – Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

 

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług opieki wytchnieniowej w formie pobytu dziennego w miejscu zamieszkania w Gminie Sucha Beskidzka w ramach programu „Opieka wytchnieniowa – edycja 2022”

Usługi opieki wytchnieniowej, w odniesieniu do członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych, polegają na czasowym odciążeniu od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki, zapewnieniu czasu na odpoczynek i regenerację.

Usługi opieki wytchnieniowej przeznaczone są dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności i osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniem niepełnosprawności, którzy wymagają usług opieki wytchnieniowej.

Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w przypadku zamieszkiwania członka rodziny lub opiekuna, we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą niepełnosprawną i sprawowania całodobowej opieki nad osobą niepełnosprawną.

W godzinach realizacji usług opieki wytchnieniowej nie mogą być świadczone inne formy pomocy usługowej, w tym: usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.), usługi finansowane ze środków Funduszu Solidarnościowego lub z innych źródeł.

Maksymalna długość świadczenia formy nieprzerwanego pobytu dziennego wynosi 12 godzin dla jednej osoby niepełnosprawnej. Usługi w formie pobytu dziennego mogą być świadczone w godzinach 6.00 – 22.00.

Koszt jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług opieki wytchnieniowej w formie pobytu dziennego nie może przekroczyć 40 zł.

Szacowana liczba godzin ww. usług w okresie obowiązywania umowy wyniesie 1000 godzin zegarowych, tj. ok. 100 godzin średniomiesięcznie, w miesiącach od marca do grudnia 2022 r.

Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby godzin.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do zapoznania się z treścią Programu „Opieka wytchnieniowa – edycja 2022”, którego tekst dostępny jest w Internecie:

Program "Opieka wytchnieniowa - edycja 2022" - treść

Dodatkowe informacje:

  1. Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone na podstawie faktycznie zrealizowanej liczby godzin na rzecz uczestnika programu. Zamawiający zastrzega sobie, iż liczba godzin może ulec zmniejszeniu. W takim przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, bez naliczania jakichkolwiek kar.
  2. Wynagrodzenie Wykonawcy zawiera ryczałtowy zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług oraz wykorzystywanych materiałów.
  3. Jedna godzina = 60 minut.

Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 27 grudnia 2022 r.

II. Opis warunków udziału w postępowaniu:

  1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
    1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – oświadczenie wg załącznika nr 2;
    2. posiadania wiedzy i doświadczenia – oświadczenie wg załącznika nr 2, zgodnie z wymaganiami określonymi poniżej i zaprezentowanymi w Załączniku nr 3;
    3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym – oświadczenie wg załącznika nr 2;
    4. sytuacji ekonomicznej i finansowej – oświadczenie wg załącznika nr 2;
    5. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oświadczenie wg załącznika nr 3

O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający lub dysponujący osobami spełniającymi przynajmniej jeden z niżej wymienionych warunków:

  • osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej lub pielęgniarka;
  • osoby posiadające, co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym.

W przypadku Wykonawców nierealizujących zamówienia osobiście lecz dysponujących osobami, które będą prowadziły wsparcie, Wykonawca zobowiązany jest aby wszystkie te osoby posiadały ww. kwalifikacje i doświadczenie.

Zamawiający wymaga od Wykonawców przystępujących do zamówienia spełniania klauzul społecznych, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2) ppkt a) lub b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), tj. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zatrudnił do realizacji zamówienia osobę:

  • bezrobotną w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, lub
  • poszukującą pracy, niepozostającą w zatrudnieniu lub niewykonującą innej pracy zarobkowej, w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

W przypadku osób fizycznych, nie prowadzących działalności gospodarczej, lub osób samozatrudnionych Zamawiający uznaje spełnianie wymogów klauzul społecznych, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, iż sam należy do którejkolwiek z w/w grup społecznych.

Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonego oświadczenia oraz załączonych dokumentów merytorycznych wg formuły „spełnia / nie spełnia”. Wykonawca, który nie wykaże spełniania ww. warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.

  1. Wykaz oświadczeń/dokumentów, które należy złożyć przez Wykonawcę:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia:

  • oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru ustalonego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
  • wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia sporządzonego według wzoru ustalonego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego, wraz z dokumentami potwierdzającymi deklarowane wykształcenie i doświadczenie osób;
  • oświadczenia RODO (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego).

III. Zmiana umowy:

Przewiduje się następujące istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna jeżeli:

  1. w trakcie obowiązywania niniejszej umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,
  2. zmiany jednostkowej ceny brutto oraz całkowitego wynagrodzenia brutto przewidzianego dla Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających wskazaną zmianę, gdy będzie ona korzystna dla Zamawiającego,
  3. zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy,
  4. zmiana leży w interesie Zamawiającego.

IV. Odrzucenie oferty:

Zamawiający odrzuci ofertę, która:

  1. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
  2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o  zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
  3. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
  4. została złożona po terminie,
  5. jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.

W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty.

V. Termin związania ofertą:

Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, na oznaczony okres.

VI. Opis kryteriów oceny ofert:

W niniejszym postępowaniu wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium:

  • cena brutto – 60%
  • doświadczenie – 40%

 

Oferty nie podlegające odrzuceniu oceniane będą w następujący sposób:

Kryterium cena:

Cmin

Pc = -------------- x 60 % przy czym 1% = 1 pkt

Cn

 

Gdzie:

  • Cmin – najniższa całkowita cena brutto wykonania zamówienia spośród wszystkich ocenianych ofert.
  •  Cn - cena brutto za wykonanie całości zamówienia zaproponowana przez Wykonawcę, którego oferta jest badana
  • Pc - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”.

 

Kryterium doświadczenie:

Dn

Pd = -------------- x 40 % przy czym 1% = 1 pkt

Dmax

Gdzie:

  • Dmax – największe deklarowane doświadczenie spośród wszystkich ocenianych ofert.
  • Dn – deklarowane doświadczenie Wykonawcy, którego oferta jest badana.
  • Pd - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Doświadczenie”.

 

Liczba przyznanych punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.

Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów stanowiącą sumę punktów z poszczególnych kryteriów. Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na fakt, iż dwie lub więcej ofert uzyska taką samą ilość punktów, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną. Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na najniższą cenę, Zamawiający wezwie wykonawców, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Złożenie oferty dodatkowej zawierającej cenę wyższą niż zaoferowana w złożonej ofercie będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy z postępowania.

VII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

Ofertę można złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego – Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, (w pokoju nr 13, parter) w godzinach pracy Zamawiającego lub przesłać pocztą elektroniczną (jako skany podpisanych dokumentów) na adres mops@sucha-beskidzka.pl, w terminie do 23.02.2022 r. do godz. 15:30, co oznacza, że z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.

Złożone oferty zarówno podlegające ocenie jak i odrzucone lub złożone po terminie nie będą zwracane.

Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.

Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument (dokumenty) potwierdzający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile nie wynikają one z ogólnie dostępnych źródeł (KRS, CEIDG).

 

VIII. Klauzula o ochronie danych osobowych:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, z siedzibą: 34-200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, tel. 338742243.
  2. inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy w Suchej Beskidzkiej jest Pan Zbigniew Maryon, z którym można kontaktować się pod adresem elektronicznym: iod@sucha-beskidzka.pl;
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z zawarciem i realizacją ww. umowy w sprawie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30 000 euro,
  4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia danych osobowych;
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa (np. przepisów dot. archiwizacji dokumentów);
  6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  7. Przysługuje Pani/Panu:
  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  1. Nie przysługuje Pani/Panu:
  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

IX. Dodatkowe informacje:

Dodatkowych informacji udziela Joanna Wilgierz pod numerem telefonu 33 874 95 24 oraz adresem email: mops@sucha-beskidzka.pl.

X. Załączniki:

1. Wzór formularza ofertowego

2. Oświadczenie Wykonawcy

3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia

4. Oświadczenie RODO

 

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny