Sucha Beskidzka, dn. 11.10.2021 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Realizacja zamówienia pn.: Adaptacja pomieszczeń istniejącego budynku na potrzeby mieszkania chronionego w ramach projektu: „Nowe horyzonty” realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Sucha Beskidzka – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej
ul. Mickiewicza 19
34 – 200 Sucha Beskidzka
Tel. 33 874 95 24
I. Opis przedmiotu zamówienia
Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
- 45000000-7 – Roboty budowlane
- 45211200-1 – Roboty budowlane w zakresie domów dla osób wymagających wsparcia
- 45400000-1 – Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
- 45450000-6 – Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane polegające na adaptacji pomieszczeń istniejącego budynku na potrzeby mieszkania chronionego w ramach projektu: „Nowe horyzonty”. Adaptacja jest niezbędnym elementem prawidłowej realizacji zadania. Do remontu przewidziany jest lokal mieszkalny w budynku przy ul. Kościelnej 26 w Suchej Beskidzkiej, dwupokojowy z aneksem kuchennym, przedpokojem i łazienką znajdujący się na parterze.
- Przewidywane prace remontowe:
- wymiana posadzek,
- rozbiórka trzonów kuchennych z wykończeniem ścian i posadzki w miejscu trzonu oraz montażem pieców kuchennych typu „Angielka”,
- wydzielenie i adaptacja łazienki z miską ustępową, umywalką, brodzikiem i natryskiem;
- wymiana kompletu drzwi wewnętrznych w lokalu,
- remont ścian,
- montaż składanych schodów strychowych;
- W razie nieuwzględnienia w przedmiarze sporządzonym przez Zamawiającego pozycji koniecznych do kompleksowego wykonania danej części przedmiotu zamówienia, uznaje się, że zaoferowana przez wykonawcę cena ryczałtowa obejmuje również te konieczne elementy robót.
- W związku z powyższym, zaleca się dokonanie oględzin przedmiotu zamówienia przed złożeniem oferty.
- Szczegółowy zakres prac wraz z ich ilością zawiera załącznik nr 4 do zapytania.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz wariantowych.
- Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za prace wykonywane przez siebie i podwykonawców.
- Niniejsza inwestycja współfinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
- Przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie czynności mające na celu prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym także:
- roboty przygotowawcze w postaci prawidłowego zabezpieczenia miejsca wykonywania przedmiotu umowy,
- po zakończeniu robót demontaż ewentualnych obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu.
- Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy i metody użyte przy realizacji przedmiotu umowy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
- Materiały własne stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym.
II. Wymagany termin realizacji zamówienia:
- Termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu umowy - w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy.
- Termin zakończenia wykonywania przedmiotu umowy – do dnia 20 grudnia 2021 r.
III. Opis sposobu przygotowania oferty:
- Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej w języku polskim i własnoręcznie podpisana przez Wykonawcę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
- Ofertę należy przygotować zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
- Do oferty Wykonawca załącza uproszczony kosztorys ofertowy, który ma charakter pomocniczy.
- Oferta powinna być dostarczona osobiście lub za pośrednictwem poczty/kuriera na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, 34 – 200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, pok. 14. Dla zachowania terminu składania ofert ważna jest data wpływu oferty do MOPS, a nie data nadania oferty.
- Oferta powinna być sporządzona w jednym egzemplarzu.
- Wraz z ofertą należy złożyć pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert swoją ofertę zmienić lub wycofać.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień i informacji dotyczących treści złożonych ofert.
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty ponosi Wykonawca.
- Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
- Koperta/opakowanie zawierające ofertę winno być oznaczone w sposób następujący: „Oferta na zadanie „Adaptacja pomieszczeń istniejącego budynku na potrzeby mieszkania chronionego w ramach projektu: „Nowe horyzonty”
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania.
IV. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
- Wykonawca w przedłożonej ofercie wskazuje cenę ryczałtową, kompletną, jednoznaczną, stałą i obejmującą wykonanie przedmiotu zamówienia. Cena musi obejmować całkowity koszt wykonania części zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące konieczne do poniesienia przez Wykonawcę z tytułu wykonania przedmiotu umowy i uwzględniać wszelkie czynności związane z terminową i prawidłową realizacją przedmiotu umowy. Uproszczony kosztorys ofertowy, który Wykonawca załącza do składanej oferty ma charakter pomocniczy i poglądowy.
- Wykonawca nie może samodzielnie zmieniać i wprowadzać dodatkowych treści do formularza
- W ofercie należy podać wartość netto i brutto w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena odnoszona jest do danej części zamówienia.
- Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oraz w następujący sposób będzie oceniać oferty:
a. Cena brutto – max. 88 pkt
W ramach kryterium „Cena brutto” Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru:
Pc = Cmin/Cn x 88 pkt
gdzie:
Pc - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”;
Cmin - najniższa cena brutto za wykonanie zadania spośród złożonych ofert;
Cn - cena brutto za wykonanie zadania zaproponowana przez Wykonawcę, którego oferta jest badana.
Cenę za przedmiot zamówienia Wykonawca przedstawi w formularzu oferty (załącznik nr 1 do niniejszego zapytania) jak i we własnym kosztorysie ofertowym. Wszystkie ceny jednostkowe i wartości należy podawać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
b. Gwarancja – max. 12 pkt
W ramach kryterium „Gwarancja” Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru:
Pgw = Gw/Gwn x 12 pkt
gdzie:
Pgw – ilość punktów dla kryterium
Gw – ilość punktów przyznana za przedłużoną gwarancję (za każdy miesiąc wydłużonej gwarancji przyznawany jest jeden punkt (Gw) - maksymalnie Gw=12
Gwn - największa liczba punktów za przedłużoną gwarancję (Gwn=12)
Wymagany okres gwarancji wynosi 48 miesięcy, dodatkowo Wykonawca może zaoferować przedłużoną gwarancję (nie więcej niż kolejne 12 miesięcy - okres gwarancji należy podać w pełnych miesiącach), która będzie dodatkowo punktowana przy ocenie złożonych ofert. 48 miesięcy (gwarancja wymagana), za każdy miesiąc powyżej ale max do 12 miesięcy czyli 60 miesięcy łącznie 1 pkt (np. 50 miesięcy 2 pkt, 55 miesięcy 7 pkt, 60 miesięcy 12 pkt).
- Liczba przyznanych punktów (łączna oraz w poszczególnych kryteriach) będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
- Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów stanowiącą sumę punktacji z poszczególnych kryteriów.
- Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną. Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na najniższą cenę, Zamawiający wezwie tych wykonawców, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Złożenie oferty dodatkowej zawierającej cenę wyższą niż zaoferowana w złożonej ofercie będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
V. Wymagania wobec Wykonawcy
- Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia pisemnej gwarancji na wykonane roboty na okres wskazany w formularzu ofertowym.
- Długość okresu gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia min. 48 miesięcy a max.60 miesięcy, licząc od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego.
- Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego, niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Okres rękojmi przedłuża się na okres gwarancji.
- Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
- Zamawiający ustala termin związania ofertą 30 dni.
V. Zmiana umowy
Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna jeżeli:
- w trakcie obowiązywania umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,
- zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy,
- zmiana leży w interesie Zamawiającego.
VI. Odrzucenie oferty
Zamawiający odrzuci ofertę, która:
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
- została złożona po terminie,
- jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.
W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty.
VII. Miejsce oraz termin składania ofert
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, 34-200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, pokój nr 14 w godzinach pracy Zamawiającego, w terminie do 26.10.2021 r. do godz. 15.30, co oznacza, że z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. Złożone oferty zarówno podlegające ocenie jak i odrzucone lub złożone po terminie nie będą zwracane. Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert. Informacja z otwarcia ofert zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.
VIII. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, z siedzibą: 34-200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, tel. 338742243.
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy w Suchej Beskidzkiej jest Pan Zbigniew Maryon, z którym można kontaktować się pod adresem elektronicznym: iod@sucha-beskidzka.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z zawarciem i realizacją ww. umowy w sprawie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30 000 euro,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia danych osobowych;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa (np. przepisów dot. archiwizacji dokumentów);
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Przysługuje Panu/Pani:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
IX. Dodatkowe informacje
Dodatkowych informacji udziela Joanna Wilgierz pod numerem telefonu 33 874 95 24 oraz pod adresem email: mops.efs@sucha-beskidzka.pl
X. Załączniki
- Wzór formularza ofertowego
- Wzór umowy
- Oświadczenia RODO
- Szczegółowy zakres robót (przedmiar)
|